„Sztuka nie polega na tym, aby przedstawiać rzeczy, ale na tym, aby sprawić, by świat je zobaczył.” – Edvard Munch
W ramach ogólnopolskiego projektu Didacto – Szkoła Przyjazna Mózgowi Ucznia, nasi piątoklasiści mieli okazję zanurzyć się w świat najsłynniejszych obrazów wszechczasów! Dzięki wyjątkowym materiałom wizualnym uczniowie nie tylko odkrywali dzieła sztuki, ale także ćwiczyli słownictwo związane z kulturą. Nad realizacją lekcji czuwała p. Natalia Prill.
Uczniowie podjęli wyzwanie opisu wybranych dzieł sztuki zgodnie z wymaganiami maturalnymi (część ustna, opis obrazka), doskonaląc przy tym umiejętności mówienia i precyzyjnego formułowania wypowiedzi. To świetna okazja, by połączyć naukę języka obcego z twórczym myśleniem i wyrażaniem osobistych spostrzeżeń na temat sztuki!
Włączanie metod takich jak CLIL (Content and Language Integrated Learning) do lekcji języków obcych to krok ku szerszemu rozumieniu świata. Takie podejście nie tylko wzbogaca wiedzę ogólną uczniów, ale również rozwija ich zdolności analityczne, kreatywne myślenie oraz wrażliwość na piękno. Uczniowie mogą bezpośrednio obcować ze sztuką, ucząc się interpretować obrazy, odkrywać ich historie i emocje, jakie się za nimi kryją.