Nauka przez tworzenie!
Czy znasz słowa takie jak pursue, ubiquitous, undermine, bring about albo venture? To tylko kilka przykładów, które mogą pojawić się na maturze rozszerzonej z języka angielskiego!
W ramach projektu Didacto Szkoła Przyjazna Mózgowi Ucznia, uczennice klasy 5H – Julia Bonowicz, Julia Kurasz, Roksana Szwula i Natalia Wawrzyniak – pod czujnym okiem wychowawczyni p. Natalii Prill, stworzyły Maturalne Witaminy – pełne zaawansowanego słownictwa, czasowników frazowych i kolorowych synonimów! Te kreatywne materiały nie tylko ułatwią powtórki, ale także świetnie sprawdzą się w grach dydaktycznych oraz innych angażujących metodach nauki!
Co daje nauka poprzez tworzenie?
– Większe zaangażowanie – uczniowie stają się aktywnymi twórcami, a nie tylko odbiorcami wiedzy.
– Lepsze przyswajanie materiału – samodzielne opracowywanie treści pomaga w ich głębszym utrwaleniu i skuteczniejszym wykorzystaniu w praktyce.
– Większa pewność siebie – kiedy tworzysz coś wartościowego, wiesz, że potrafisz!
– Kreatywność i zabawa – nauka wcale nie musi być nudna!
– Nowoczesne podejście do edukacji – aktywne metody uczenia się są zgodne z badaniami nad funkcjonowaniem mózgu i znacznie efektywniejsze niż tradycyjne „wkuwanie”.
Dzięki takim projektom język angielski przestaje być tylko szkolnym przedmiotem – staje się przestrzenią do eksperymentowania, współpracy i twórczego rozwoju!
Brawo dla dziewczyn z 5H! Wasza praca to najlepszy dowód na to, że autonomia w nauce jest kluczem do sukcesu!